Írd be az elindítandó játék nevét (csak kisbetűk és számok!):
Az elindított játékban te leszel Mr. X.
Írd be a betöltendő játék nevét:
Melyik játékos vagy te:
Ebben a játékban 2-en játszanak, az egyik Mr. X lesz (a menekülő), a másik pedig az őt üldöző 3 detektívet irányítja. (Itt automatikusan az lesz Mr. X, aki a játékot elindítja.)
A játék Budapest utcáin zajlik a lenti térkép szerint. Kezdetben a bábuk véletlenszerűen vannak elhelyezve úgy, hogy Mr. X nincs túl közel egyik detektívhez sem. Mr. X kezd, ezután a játékosok felváltva lépnek. Minden lépés abból áll, hogy a játékos a bábuját/bábuit egy szomszédos (tömegközlekedési járattal elérhető) mezőre viszi. A térképen a járatokat színes vonalak jelzik: a kék a buszt, a zöld a villamost, a piros a metrót, a fekete pedig a hajót. Egy járat csak akkor áll meg egy mezőn, ha a mező körében szerepel a járat színe.
Minden lépés egy olyan jegybe kerül, amilyen járatot a játékos használt. Minden, a detektívek által elhasznált jegynek a felét megkapja Mr. X.
A detektívek lépéseit és helyzetét mindig látja Mr. X; de a detektívek általában nem látják, hogy Mr. X hol van, csak azt, hogy milyen járatokat használ. Néha azonban (a 3., 9., 15., 20., 24. és 28. körökben) Mr. X-nek fel kell fednie magát, vagyis a detektív játékos látja, hogy ezekben a lépésekben hova lépett.
Mr. X-nek van 3 fekete jegye is, amiket bármilyen utazásra (akár hajózásra is) felhasználhat, és ekkor a detektív nem látja, hogy mivel utazott, csak azt, hogy fekete jegyet használt. Ezen kívül még Mr. X kétszer duplázhat is (amit a lépése megtétele előtt a "Duplázás" bejelölésével tehet meg), ez azt jelenti, hogy az adott körben a detektívek nem kerülnek sorra, vagyis újra Mr. X jön. A két duplázás akár egymás után is elvégezhető.
További szabályok
- A detektívek léptetésének sorrendje kötött, minden körben ugyanaz.Ha egy bábu nem tud lépni, abban a körben passzolnia kell. (Ez Mr. X-re is vonatkozik.)
A játék vége
A játék akkor ér véget,
- ha egy detektív rálép arra a mezőre, ahol Mr. X áll - ekkor a detektív játékos nyert.
- ha eltelik 28 kör anélkül, hogy a detektívek elkapnák Mr. X-et - ekkor Mr. X nyert.